Що читати дітям дошкільного віку?
1 Июня 2017

Що читати дітям дошкільного віку?

З народженням дитини люблячі батьки намагаються якнайкраще піклуватися про свого малюка. Дбають про його здоров’я та розвиток. Спілкування є одним із важливих факторів всебічного розвитку дитини. Вже з народження рідні починають розмовляти з немовлям і малятко радісно реагує на рідні голоси. А якщо ми заспіваємо пісеньку, розкажемо віршик, потішку, забавлянку, його радості не буде меж.

Отож, коли починати читати дитині?

Відповідь однозначна – із самого народження. Від народження до року Веселі потішки, забавляки, казочки або ж навіть вірші для дорослих читаємо новонародженому. Дитина до трьох місяців все одно не розуміє слів. Вона реагує на інтонацію, міміку, лагідність мови. Тож ніжно співаємо колискові, весело промовляємо віршики, коротенькі казочки. І все це емоційно, радісно, з любов’ю і в необмеженій кількості.

1-3 роки

В один рік знайомимо дитинку з книжечкою. В нашому арсеналі повинні бути книги з яскравими ілюстраціями і невеликим текстом. Це здебільшого казочки: «Курочка Ряба», «Колобок», «Ріпка». Твори народного фольклору: «Іде, іде пан, пан», «Печу, печу хлібчик», «Ладусі, ладусі» та ін. Показуємо дитині картинки, складаємо разом розповіді за ілюстраціями. І починаємо привчати дитину вже з раннього віку правилам поводження з книгою. На рвати сторінки, не малювати в книжці, брати чистими ручками та ін. Також в цьому віці діти полюбляють твори А. Барто, Н. Забіли

4 роки

Продовжуємо читати малі поетичні форми українського фольклору: колискові, потішки, пальчикові ігри, ігри-забавлянки, яких є безліч. Діти дуже люблять ці твори, тому що їх легко запам’ятати. Вони маленькі, коротенькі і супроводжуються рухами. Українські народні казки: «Колосок», «Котик і півник», «Коза-дереза», «Лисичка-сестричка». Після читання казочки, поговоріть з дитиною про те, що їй сподобалося, що – ні, щоб вона змінила в цій казці. Спонукайте дитину висловлювати свою думку, фантазувати, уявляти. Запитайте, як би вона вчинила на місці того чи іншого героя. І не бійтеся читати дитині казки, нібито страшні , з нещасливим кінцем. Це ж класика, цілі покоління виросли на цих казочках. Потрібно дати дитині розуміння того, що казка – це вигадана історія, яку ми можемо змінити, щось додати за власним бажанням. Це буде спонукати дитину до творчості, розвивати її творчі здібності. Краще замінити дитині мультфільм з нереальними страховиськами, казочкою , прочитаною рідною людиною, хай навіть з нещасливим кінцем.

5 років

Знайомимо з такими фольклорними жанрами як прислів’я, приказки, загадки, скоромовки, заклички, мирилки. Дитину в цьому віці спонукати до переказування прочитаного твору, розповідання казочки, читання віршів напам’ять. Продовжуємо читати українські народні казочки та казки народів світу, а також авторські казочки.

6 років

Вчимо колядки, щедрівки, веснянки. Читаємо легенди, казки, оповідання, віршики. В цей період важливо зацікавити дитину читанням, книгою. Якщо в дошкільному дитинстві батьки зуміють привити дитині любов до читання, до книги, то за навчання її в школі можуть не перейматися. А ще, ніколи любов до книги не завадила людині в житті, а лише сприяла успішному розвитку.